Автор Тема: Свт. блгв. князьям и страстотерпцам Борису и Глебу  (Прочитано 2691 раз)

Оффлайн ЛедиБоss

  • Администратор
  • VIP
  • *****
  • Сообщений: 23946
  • Репутация: +8892/-0
  • Все в наших руках, поэтому их нельзя опускать.
    • Наедине со всеми...
Молитва свт. блгв. князьям и страстотерпцам Борису и Глебу




     О двоице священная, братия прекрасная, доблии страстотерпцы Борисе и Глебе, от юности Христу верою, чистотою и любовию послужившии, и кровьми своими, яко багряницею, украсившиися, и ныне со Христом царствующии! Не забудите и нас, сущих на земли, но, яко теплии заступницы, вашим сильным ходатайством пред Христом Богом сохраните юных во святей вере и чистоте неврежденными от всякаго прилога неверия и нечистоты, оградите всех нас от всякия скорби, озлоблений и напрасныя смерти, укротите всякую вражду и злобу, действом диавола воздвигаемую от ближних и чуждих. Молим вас, христолюбивии страстотерпцы, испросите у Великодаровитаго Владыки всем нам оставление прегрешений наших, единомыслие и здравие, избавление от нашествия иноплеменных, междоусобныя брани, язвы и глада. Снабдевайте своим заступлением страну нашу, всех чтущих святую память вашу во веки веков. Аминь.

Молитва иная

     О двоице священная, страстотерпцы Борисе и Глебе! Не забудите нас, раб Божиих (имена), но яко заступницы, вашим сильным ходатайством пред Христом Богом нас помилуйте; от нечистоты сохраните, от скорби, озлоблений и внезапный смерти избавите. Испросите у Великодаровитаго Владыки нам оставление прегрешений наших, единомыслие и здравие. Снабдевайте заступлением вашим приход сей, дом (святый храм) сей и вся чтущия святую память вашу во веки веков.



Тропарь благоверным князьям Российским Борису и Глебу, во Святом Крещении Роману и Давиду

Тропарь, глас 4:

     Днесь церковная разширяются недра, приемлюще богатство Божия благодати, веселятся русстии собори, видяще преславная чудеса, яже творити приходящим к вам верою, святии чудотворцы Борисе и Глебе, молите Христа Бога, да спасет души наша.

Ин тропарь, глас 2:

     Пречестнии и целомудреннии, и незлобивии страстотерпцы, Романе славный и Давиде чудный, иго бо Господне евангельски на рамо вземше, последовасте Христу и Крест Его, яко скипетр, в руку имуще, врага брата и злаго властолюбца соодолесте, и той ныне в геенне мучится, вы же радуетеся, с лики ангельскими предстояще Святей Троице, молитеся о державе сродник ваших, богоугодней быти, и сыновом русским спастися.

Ин тропарь, глас 4 (обретение мощей):

     Мученицы Господни спасшиися, преславнии блаженнии князи Борисе и Глебе, труждающимся быстрии помощницы, недужным целители, вы бо болезни врачуете притекающих в Церковь с верою. Темже и мы молимся: от бед избавите нас, чтущих с любовию пренесение мощей ваших.

Ин тропарь, глас 8 (обретение мощей):

     Днесь всякая душа верных веселится, в пренесении честных мощей ваших, Борисе и Глебе: слепыя просвещаете, немым уста отверзаете и печальныя утешаете, прияли бо есте от Христа Бога благодать исцелений. Молитеся о душах наших.

Ин тропарь, глас 4:

     Мученическою кровию порфиру окропивше светло, украшени предстоите, страдальцы славнии, Царю Безсмертному, и, венцы славы от Него приимше, молитеся стране нашей подати на враги одоление и душам нашым велию милость.

Тропарь, глас 4 (Перенесение мощей):

     Днесь Церковная расширяются недра, приемлющи богатство Божия благодати, веселятся русстии собори, видяще преславная чудеса, яже творите приходящым к вам верою, святии чудотворцы Борисе и Глебе, молите Христа Бога, да спасет души наша.

Ин тропарь, глас 2:

     Правдивая страстотерпца и истинная Евангелия Христова послушателя, целомудренный Романе с незлобивым Давидом, не сопротив стаста врагу сущу брату, убивающему телеса ваша, душам же коснутися не могущу. Да плачется убо злый властолюбец, вы же радующеся с лики ангельскими, предстояще Святей Троице, молитеся о державе сродников ваших, богоугодней быти, и сыновом российским спастися.

Кондак, глас 4:

     Явися днесь в стране Русстей благодать исцеления всем, к вам, блаженнии, предстоящим и вопиющим: радуйтеся, заступницы теплии.

Ин кондак, глас 3:


     Возсия днесь преславная память ваша, благороднии страстотерпцы Христовы, Романе и Давиде, созывающи нас к похвалению Христа Бога нашего. Тем притекающе к раце мощей ваших, исцеления дар приемлем молитвами вашими, святии, вы бо божественнии врачеве есте.

Ин кондак, глас 3:

     Приидите, вси русстии собори, чудотворцу и мученику Бориса и Глеба восхвалим, законно бо пострадавше, победиста сопротивнаго врага. Тем святым заступлением князи русстии враги побеждают, тем память ею весело и любовию похвалим, вопиюще: за ны молите Святую Троицу умирити мир и спасти души наша.

Ин кондак, глас 4 (обретение мощей):


     От гроба знамения показасте в стране Русстей: явися днесь благодать исцеления всем, к вам, страстотерпцы, притекающим с верою, Борисе славный со Глебом чудным. Крепцы верою, добропобеднии мученицы, за Христа подъемше различныя муки, и на многа лета сокровени быша ваши святии мощи; ныне же являетеся от земли, возсиявше лучами, яко богатство многоценно, и в церковь Божию честно носими архиерей Божиих дланьми. Темже вопием вам: радуйтеся, князи, русстии заступницы.

Величание

     Величаем вас, страстотерпцы святии Борисе и Глебе, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.

Ино величание

     Величаем вас, святии благовернии князие страстотерпцы Христовы Романе и Давиде, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.


Слежу за порядком...



"Ненавижу, когда люди выглядят дешевле, чем их одежда…"


Оффлайн ЛедиБоss

  • Администратор
  • VIP
  • *****
  • Сообщений: 23946
  • Репутация: +8892/-0
  • Все в наших руках, поэтому их нельзя опускать.
    • Наедине со всеми...
Кондак 8
     Странно есть людем христолюбивым видети, како брат окаянный избиваше братию за почести великаго на Руси князя и богатство многих градов и областей, но таковы убо мысли людей нечестиваго века сего, и таковы козни людей, яже не Богу служат, не о Бозе помышляют, но похотем своим и миру погибельному усердно работают, в помрачении ума и сердца своего дерзкия хулы изрыгая на Господа Творца всяческих, мы же благоговейно почитая память мучеников, Богу Благодетелю нашему вопием выну песнь хвалы: Аллилуиа.

Икос 8
     Весть прием от сестры своея Предиславы из Киева, брат святых мученик Ярослав, князь Новгорода, возвести святому Глебу о лукавствии Святополка, текущу же скоро в Киев Глебу и пришедшу ему на устие Волги, нощию потчеся под ним конь в рове и вреди ему мало ногу, того ради седе в ладию плывше до Смоленска и в урочище, Смядень глаголемое, приставшу ему ко брегу достиже тая весть Ярославова: «Не иди в Киев ко Святополку, понеже отец наш уже умре, Святополк же уби Бориса и тебе хощет убити». Сию весть слышавши, святый Глеб много плакася по отце и убиеннем брате, мы же внемлюще сему благосердому плачу, от глубины души взываем святым страстотерпцем сице:
     Радуйтеся, земному отцу послушествоваше и любве Отце Небеснаго сподобистеся;
     Pадуйтеся, яко от отца земнаго Небесному Отцу сопричтостеся.
     Радуйтеся, велию любовь ко отцу своему земному даже до смерти своея неослабно имевшии;
     Pадуйтеся, любовию Небесною, аки огнем пламеневшии и ею в чертоги Отца Небеснаго притекшии.
     Радуйтеся, небеснаго утешения паче земнаго во псалмех Давидовых взыскавшии;
     Pадуйтеся, всякую земную радость презревшии.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великий и славнии страстотерпцы.

Кондак 9
     Вести о убиении брата Бориса пришедшей и сами убийцы от Святополка достигоша тебе, Глебе святый, и нападоша на ладию твою, ты же узрев разбойники тыя, воздев руце свои со слезами моляшеся псаломскими словесы, якоже и Борис, сими спасительными словеси Давида Псалмопевца, егоже ради во святей купели Крещения наречен был еси: «Суди, Господи, обидящия мя, побори борющия мя, приими оружие и щит и востани в помощь мою; изсуни меч и заключи сопротив гонящих мя, рцы души моей: "Спасение твое есмь Аз"». Посреде тоя молитвы трапезарь твой, имея вражду на тя, ем тя созади за главу, вонзе нож в гортань, и аки агнца непорочна закланием предаде смерти. Да умягчит жестокая сердца наша Господь и наставит посреде сени смертныя воспевати, якоже и тии страстотерпцы, песнь хваления: Аллилуиа.

Икос 9
     Витийство всякое суетных мудрецев века сего окаяннаго не постигнет и не разумеет доблественнаго страдания страстотерпец святых Бориса и Глеба, како сии в юныя леты победиша страх смертный, како не прилежали миру, но Бога возлюбивше, Ему Единому всех себе предали есть, смерть приявши, хвалу воспевая Господеви; сего суетнии люди постигнути не могут, и врази Креста Христова сущи, Христа Бога уничижают, хулы глаголют и на святых Его, обаче не ведают Писания, яко Бог поругаем не бывает. Мы же, ублажая житие и кончину страстотерпец святых Бориса и Глеба, усердно им вопием:
     Радуйтеся, юродивую мудрость мира презревшии и горния мудрости взыскавшии;
     Pадуйтеся, в скорбех земных небрегшии и радость небесную обретшии.
     Радуйтеся, Агнца ради Христа, и сами в подобии агнцев заклание претерпевшии;
     Pадуйтеся, от мрака земного к Небесному свету устремившиися.
     Радуйтеся, горняго мира святии наследницы;
     Pадуйтеся, дольняго мира, по слову апостола, мудрии страницы.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 10
     Спасению душ наших послужиша, мученицы святии, показаша бо нам, яко болезни тела Христа ради душу спасают и очищают от грехов. Темже молим вас, мученицы Христовы Борисе и Глебе, молитеся за ны ко Господу, спасите души наша предстательством своим, правдивыя страстотерпцы, и истинные Евангелия Христова послушителя, да молитвами вашими управляеми, достигнем Небеснаго Царствия и тако воспоем Господу Победителю смерти и ада: Аллилуиа.

Икос 10
     Свет чудес и исцелений воссия от телес ваших, святии страстотерпцы, положенным бывшим мощем вашим в Вышгороде, первее под спудом, таже изнесенным от земли во храм, от брата вашего Ярослава созижденный; по мнозех же летех князь Мономах Владимир, храму каменну созданну бывшу, внесе в онь святая телеса ваша, чудесы сияющая. Сия благоговейне воспоминая, умиленно глаголем вам, святии:
     Радуйтеся, вместилища благодатных дарований Духа Божественнаго, Его же храмы нерукотворенныя телеса ваша суть;
     Pадуйтеся, сокровища благодати немощная врачующей, в телесех ваших пребывающей.
     Радуйтеся, даром благодати сия отроку скорчену имуще ногу, исцеление явлением своим подавшии;
     Pадуйтеся, слепцу прозрение даровавшии, и хромому отсечену ногу имущу и принесену бывшу к раце мощей ваших, ногу во единем часе во удивление всех зрящих возрастившии.
     Радуйтеся, жену некую, не почетшую дне святителя Николая, усушением руки вразумившии и по слезном покаянии у мощей ваших исцелившии;
     Pадуйтеся, тому святителю Николаю поревновавшии, оклеветанных князю Михаилу неправедно мужей от темницы свободившии.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 11
     Пения похвальная приносит вам, святии страстотерпцы, земля ваша от дней преставления вашего страдальческаго и до днесь, воздвигает храмы имени вашему, почитает дни страданий ваших, величается о имени вашем. Переяслав древний град отца вашего Владимира совершая во вся лета в память вашу крестная хождения по брегу реки Альты, на нейже святый Борис заклан бысть, радуется. Радуется и весь Бориспольская, яко весь Борисова нареченная воспоминанием страстей ваших. Сего ради в радости духовней вопием: возсия днесь преславная память ваша, страстотерпцы Христовы Романе и Давиде, созывающи нас к похвалению Христа Бога нашего, тем притекая к вам исцеления дар приемлем, вы же с лики ангельскими предстояще Святей Троице, молитеся спастися нам, поющим во умилении сердца Богу: Аллилуиа.

Икос 11
     Страшную казнь прия от правосуднаго Господа новый Каин — Святополк, иже прозвание окаяннаго от потомства ему дадеся, по убиении бо страстотерпцев святых Бориса и Глеба и третиято брата Святослава умертвил есть, абие же по сих Ярослав собра вои, подвижеся ратию на Святополка и победив его на месте убиения Бориса святого по мнозей молитве сицевой: «Кровь братии моих вопиет от земли к тебе, Владыко, Господи Боже мой, но молю Тя, Всеблагий Творче, Судие Праведный, отмсти кровь праведных сих, якоже кровь Авелеву на Каине, положив на него трясение, тако положи трясение и на сем окаяннем Святополке, яко да не возможет проливати более крове братния и христианския». И бысть тако по молитве сей: стеня и трясыйся, якоже Каин, бежа Святополк чрез всю землю Ляшскую, вопия: «Се женут нас, бежите, бежите», и в пустынех Ляхии и Чехии сконча живот свой. Ужасом одержимии, зря лютую кончину окаяннаго, вопием вам, мученицы святии:
     Радуйтеся, незлобиво смерть приявшии, научите смирению и нас, гордостию возносящихся;
     Радуйтеся, от властолюбия мученнии, свободите ны от духа любоначалия.
     Радуйтеся, несопротив ставшии врага, сущу брату вашему, дадите и нам крепость в несении скорбей;
     Pадуйтеся, не противльшиися злому ухищрению, ниспошлите и нам дивный дар терпения.
     Радуйтеся, крепости Божественной исполненнии, укрепите ны на пути спасения;
     Pадуйтеся, от соблазнов суетнаго мира отвергшиися, молитвами вашими нас вечнаго плача исхитите.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 12
     Благодатию, данною вам от Бога, во еже помогати скорбящим и озлобленным, помощь даровали есте, святии, князю Александру на реце Неве противу свеев, виде бо вас при захождении солнечном воевода Филипп на реце посреди корабли стоящих и плывущих, гребцы же седяху аки мглою одеяни, и слаша глаголание сие: «Брате Глебе, пойдем скоро да поможем сроднику нашему», и во утрий день Александр победи враги и короля их уязви мечем в лице. Такожде и Димитрию во одоление Мамая явили есте помощь, воздвизая пети Богу благодеющему сицевая: Аллилуиа.

Икос 12
     Поюще ваша, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, страдания, ублажаем ваше дивное непостижимое терпение и почитая святую память вашу, молимся вам: сохраните мирну страну нашу великим отцем вашим святым Владимиром во Святем Крещении просвещенную, укрепите дух и руце православных, борющихся со мглою неправды, даруйте совершенную победу истины и света над тьмою неверия и безбожия и приимите похвальная сии:
     Радуйтеся, истинные Евангелия послушателя, даруйте и нам оное разумение Евангелия;
     Pадуйтеся, Закона Христова скрижали, дадите и нам сего Закона разумное ведение.
     Радуйтеся, целомудрия хранителие от младости, научите и нас воздержанию плоти в веце сем прелюбодейнем и грешнем;
     Pадуйтеся, незлобия учителие, покажите и нам незлобия путь к Царствию Небесному.
     Радуйтеся, о убиении телесе небрегшии, дадите и нам мужество против убивающих тело, души же не могущих убити;
     Pадуйтеся, правую веру до конца сохраншии, обличите тыя, иже от веры отеческия правыя отпадают.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 13
     О всехвальнии страстотерпцы Христовы Борисе и Глебе, во святей купели Крещения Романе и Давиде нареченнии, призрите с высоты небесныя на нас грешных, скорбящих и озлобленных, милости Божия и помощи требующих, услышите глас моления нашего, тепле вам возносимый и от всяких зол, болезней и бед свободите ны. В час же кончины нашея укрепите слабеющий дух наш, да во исходе нашем от бреннаго сего тела, таможде, у дивнаго Престола Царя Славы, с лики Ангельскими воспоем: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й.




Слежу за порядком...



"Ненавижу, когда люди выглядят дешевле, чем их одежда…"


Оффлайн ЛедиБоss

  • Администратор
  • VIP
  • *****
  • Сообщений: 23946
  • Репутация: +8892/-0
  • Все в наших руках, поэтому их нельзя опускать.
    • Наедине со всеми...
Акафист свт. блгв. князьям и страстотерпцам Борису и Глебу



Память 2/15 мая и 24 июля/6 августа


Кондак 1
     Избраннии и всехвальнии страстотерпцы Христовы Борисе и Глебе, благословеннии чада просветителя нашего равноапостольнаго Владимира, от идольскаго нечестия в чудный свет веры Христовы пришедший, и кровь проливший за веру во Христа Бога нашего, похвальная пения вам приносяще, мы, недостойнии, во гресех и скорбех наших прибегаем к вашему заступлению, вы же яко дерзновение имущии ко Господу, молите Его, Всеблагаго Царя Славы, даровати милость почитающим святую память вашу и во умилении сердца поющих вам:
      Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Икос 1
     Ангельски поживше на земли, венец мученический улучили есте, святыя братия по плоти Борисе и Глебе, все бо упование свое возложивши на Господа, от руки братней, яко овчата незлобивая, заклани бывше, всех себе, своя души и юная телеса Господу предали есте; сего ради, ублажая всечестную вашу память, от всей души нашея воспеваем вам:
     Радуйтеся, незлобивии агнцы, Господу, яко овча на заколение веденному, подражавшии;
     Pадуйтеся, кротции голубие, заповедь Христову в кротости сохраншии.
     Радуйтеся, от руки брата по плоти смерть без ропота приявшии;
     Pадуйтеся, Авелю ветхозаветному, рукою брата убиенному, уподобившиися.
     Радуйтеся, венцем небесныя славы увенчаннии;
     Pадуйтеся, онаго венца небеснаго мученьми достигшии.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 2
     Весть о кончине отца своего великаго Владимира слышавши, святый князь Борис много плакашеся, глаголя: «Увы мне, отче мой, свете очию моею, сияние и заре лица моего, увы мне, како зашел еси свете мой, не бывшу мне при твоем скончании, да сам бы честное твое погребл тело, почто не сподобился лобызати честная седины твой, отче мой». Таковым рыданием много тужаше на брезе реки Альты, идеже стояше с воинством; во время же сие Святополк, Каину подобный, брат сый, умышляше: погублю братию мою всю и единовластвовати буду. Собра же убийцы, повеле им убити тебе, святый Борисе; ты же сего лукаваго брата своего почитал еси, воздавая честь ему, яко старейшему, и смерть от него прияв, Богу за вся воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 2
     Разум Божественный испроси нам, святый Борисе, еже подражати, якоже и ты, Господу рекшему: «Не убойтеся убивающих тело, души же не могущих убити», и в саду Гефсиманстем волею в руце мучителей вдавшемуся, ты бо, всеблаженне страстотерпче, не сопротив стал еси врагу твоему, и по услышании яко хощет тя убита, стоящу бо ти на Альте реце рекоша киевский бояре: «Гряди в Киев и сиди на престоле отчем, се бо и вои отчии с тобою суть», ты же рекл еси им: «На старейшаго брата не иду, его же, яко отца имам». Слышавше убо сия, разыдошася вои, точию ближняя слуги осташася с тобою, с ними же и шел еси ко брату твоему Святополку еже поклонитися яко старейшему князю; сретше же на сем пути твоем вестник некий глаголаше ти о злом умышлении Святополковом: сему такожде не ял веры, ведуще себе ни в чесомже согрешивша противу брата твоего. Ведуще убо сия добрая нрава твоего, вкупе с блаженным братом твоим Глебом, вопием вам:
     Радуйтеся, кротции агнцы противу вепря, брата, ничем же противуставшии;
     Pадуйтеся, чистии сердцем праведницы ничтоже злое о нем помышлявшии.
     Радуйтеся, велиции исповедницы имене Христова даже до крове вашея;
     Pадуйтеся, земнии ангели, чистотою душ ваших небесных чертогов достигшии.
     Радуйтеся, мира сего мученицы, горних же высот блажении насельницы;
     Pадуйтеся, мира дольняго странницы, горняго же блаженства вечнии наследницы.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 3
     Силою Вышняго укрепляем, небоязненно приял еси смерть, блаженне Борисе, молитвою и верою в Создателя своего быв укреплен, еще же яко человек и тужил еси, обаче и Сам Господь Иисус Христос в нощь лютых страданий в Гефсимании молился со слезами до пота кровава: своему убо Владыце уподобляяся, и ты печалию одержим был, но возложивши все упование свое на Господа, в день той же бяше суббота, вшед в шатер свой молился еси с плачем Христу Богу и Пречистей Богоматери, во утрии же недели, певаемей утрени, весть приим яко убийцы твои близ есть ждуще молитвы твоея скончания, прилежне молился еси и егда совершися служба божественная всего себе предал воле Творца всяческих, Ему же за вся воспел еси: Аллилуиа.

Икос 3
     Имуще душу твою устремленную в горняя в чаянии смерти ты, святый Борисе, прилежнее убо начен молитися глаголя: «Господи, что ся умножиша стужающии ми, мнози востают на мя», — и прочее псалма того и паки чтуще Псалтырь со многим умилением, глаголаше псалом оный, в нем же суть словеса сии: «К тебе привержен есмь от ложесн, от чрева матере моея. Бог мой еси Ты, да не отступиши от мене, яко скорбь близ, яко несть помогаяй ми; Ты же, Господи, не удали помощь Твою от мене, на заступление мое вонми», — и прочая Псалтири Давидовы, от ней утешение почерпая и подавая образ терпения во злостраданиих и еже вяшще поучатися в законе Господни день и нощь. Сего ради тебе и святому брату твоему Глебу во умилении сердца глаголем:
     Радуйтеся, яко крини сельнии, во утрии дне жития дерзновенно урезаннии;
     Pадуйтеся, красотою чистых душ ваших паче оных украшеннии.
     Радуйтеся, гроздие винограда Божественнаго, кровь вашу аки вино в жертву Господеви источившии;
     Pадуйтеся, древа светлоплодовитая, врата рая всечестнаго шумом листвий своих Содетеля всех отверзти молящая.
     Радуйтеся, древа, псалмопевцем воспетая, плодами духовными любве и веры Церковь возвеселившая;
     Радуйтеся, двоице святая, во псалмех воспитанная и сладчайшими псаломскими словеси в час смертный укрепленная.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 4
     Бурею скорбных помышлений одержим бе святый Борис по скончании утренняго пения и взирая на икону Христову, с плачем глаголаше: «Господи Иисусе Христе, сим человеческим образом явлейся на земли спасения ради нашего и изволивый на Кресте пригвоздитися грехов ради наших, Ты и мене сподоби о имени Твоем претерпети страдание сие, еже не от сопротивных, но от брата моего неповинно приемлю, и не постави ему, Господи, в грех сего». Таковей молитве, великий страдальче Борисе, дивящеся, да сподобимся и мы грешнии подражати тебе, якоже и ты подражал Господу на Кресте возносимому и глаголавшему: «Отче, отпусти им, не ведят бо, что творят», и первомученику архидиакону Стефану, камением побиваему бывшу и вопиявшему: «Господи, не постави им греха сего», сего ради воспеваем присно песнь хваления за вся Господу: Аллилуиа.

Икос 4
     Слышавше сии молитвенная и кроткая о мучителех своих глаголы святаго Бориса, жестокосердии убийцы никакоже умягчишася, но паче исполняхуся злобою и яко зверие лютии внезапу нападоша на тя, святый страдальче, со оружием, обнаженными мечи и копии и ударив тя прободоша и повергоша на землю. Сие убо воспоминая, содрогаемся, и тебе, и блаженному Глебу похвальная восписуем сия:
     Радуйтеся, велиею любовию пламеневшии даже до крове;
     Pадуйтеся, веру до лютаго скончания жития вашего непорочно сохраншии.
     Радуйтеся, словом и житием своим агнца Христа велегласно проповедавшии;
     Pадуйтеся, и сами за Него заклани бывше якоже агнцы.
     Радуйтеся, от временныя жизни сея преставившиися к жизни нестареемей;
     Pадуйтеся, от суетныя скорогибнущия славы преселившиися ко славе вечней.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 5
     Чужде убийцем милосердие воистину, егда заклавши тя, святе Борисе, нечестивии, зря тя повержена на земли, абие взяша и обвивше в шатер якоже плащаницею, возложиша на колесницу и везоша с собою и сретоша два варяга послании от Святополка и тии приникше видеша еще дышуща, обаче сие подвиже их паче на ярость и извлек един от них меч свой вонзе в сердце твое и тако скончался еси, о великий мучениче, от зверонравных людей люте терзаемый, Господу же Мздовоздятелю воспевший немолчно: Аллилуиа.

Икос 5
     Узре смерть святого Бориса, верный слуга его Георгий, паде на тело господина своего и сице глаголаше: «Не оставлю тебе, господине мой любимый, но идеже красота тела твоего увядает, тамо и аз скончаю живот мой». И сия убо любовь слуги никакоже коснуся злых сердец: вземше убо копия прободоша и Георгия якоже и Бориса, таже Иудину нраву поревноваше, прельщени бывше златою гривною на выи Георгиевой, даром Бориса верному рабу своему, иже снята никакоже бе мощно, отсекоша того ради главу Георгиеву и мнози отроцы Борисовы таможде побиени бывше, сострадальцы господину своему явишася. Сие лютое дело чад сатанинских умными очима нашима созерцая, благоговейне поем ученицем:
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, Руси святыя новии страстотерпцы;
     Pадуйтеся, прославленнии в лице святых мученик.
     Радуйтеся, с собою приведшии лик сострадальцев;
     Pадуйтеся, увенчаннии нетленною славою мученических венцев в горних обителех.
     Радуйтеся, земную плачевную юдоль пренебрегшии, зря умными очима славу небеснаго чертога;
     Pадуйтеся, онаго чертога достигшии и венец победы от Христа приявшии.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 6
     Проповедует мир христианский величие страданий святых мучеников Бориса и Глеба, имея их, яко путеводителей своих к Горним Селениям, глаголет бо святый Симеон Метафраст, списатель деяний святых Божиих, яко «жития и подвиги святых подобятся светлости звезд, якоже бо звезды положением на небеси утверждени суть, всю же поднебесную просвещают, таяжде и от индиан зрится, не сокрываются и от скифов, землю озаряют и морю светят, и плавающим корабли управляют, ихже имен аще и не вемы, множества ради, обаче светлей доброте их чудимся, сице светлость святых, аще и затворены суть мощи их во гробех, но силы их в поднебесней земными пределы не суть определены». Чудимся тех житию и удивляемся славе, юже Бог угодившия Ему прославляет, воздвигая и нас хладных ко славословию имени Его пети со умилением: Аллилуиа.

Икос 6
     Светом Троическим просвещаемии в горних обителех души мученическии, выну предстоящии Престолу Того, за Него же лютыя муки претерпеша на земли, свыше от оных горних чертогов молитвами своими ниспосылают нам от Творца всяческих мир и благоденствие, аще токмо память их чтим и просим помощи их усердно, не усты токмо, но и паче сердцем, почитая тако и память святых страстотерпцев Бориса и Глеба, во умилении сердечном глаголем:
     Радуйтеся, доблестнаго лика мученическаго светлое сияние;
     Pадуйтеся, всего рода христианскаго славо и украшение.
     Радуйтеся, добродетелей евангельских честная вместилища;
     Pадуйтеся, взыскателие небеснаго вечнаго сокровища.
     Радуйтеся, венцем вечнаго веселия на Небеси увенчаннии;
     Pадуйтеся, и нас сущих на земли помощию своею не оставляющии.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.

Кондак 7
     Мира суетнаго сладости не удержаша вас на земли, мученицы святии Борисе и Глебе, от княжеския славы ко славе вечней прешедше, оную бо вечную святую красоту Небес умными очима зрели есте. Ея сладости лютым путем мучения достигосте и тамо во храме небесныя дивныя Божия славы, у Престола Вседержителя Бога, воспеваете выну: Аллилуиа.

Икос 7
     Егда прободен бе святый Борис и тайно без единыя почести погребен в Вышгороде, Святополк зверонравный помышляше в себе, како и Глеба убити; сей же убо Глеб от единыя со святим Борисом матере сын бе Владимиру, юн сый, нравом кроток, тих и незлобив. Сему убо княжащу в Муроме, посла Святополк лестно глаголюще: «Отец велми болит и зовет тя к себе, хотяще видети тебе, гряди убо борзяся с малой дружиной». Вняв убо сим глаголам, Глеб святый скоро потщися иде в Киев, не испытуя вести сия, любяше бо отца своего и крепким желанием горя облобызати его честныя седины. Мысленне воспоминая сие скорое твое течение ко смерти, тебе и брату твоему Борису умильно зовем:
     Радуйтеся, лестию уловленныя и к смертному пределу земныя жизни вашея скоро текшия;
     Pадуйтеся, лютыми страданьми небеснаго покоя достигшии.
     Радуйтеся, о телесех своих всячески небрегшии;
     Pадуйтеся, души ваша Господеви приобретшии.
     Радуйтеся, земную плачевную юдоль без сожаления оставльшии;
     Pадуйтеся, небесную славу улучити сподобльшиися.
     Радуйтеся, Борисе и Глебе, великии и славнии страстотерпцы.


Слежу за порядком...



"Ненавижу, когда люди выглядят дешевле, чем их одежда…"